Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Att återse en älskad vän!

Publicerad 2011-08-16 22:47:52 i Allmänt,

Så som jag har saknat dig, så många tårar jag har gråtit för att jag förlorade dig, så många gånger jag har tänkt på dig och trott att du var död. Var säker på att du hade slutat dina dagar..

Men..

20år efter att vi möttes första gången möts vi igen, vi har båda förändrats men innerst inne är jag fortfarande 6år gammal och leder stolt ut dig ur transporten! Min egna häst!! Och inte bara en häst, det var ju världens finaste, bästa och mest fantastiska häst som nånsin funnits!!

Och nu står du helt plötsligt där framför mig.. Den finaste, bästa och mest fantastiska lilla hästen jag nånsin träffat! Du lever!! Du är frisk! Och du är dig lik.. Lite mer grå, lite mindre och tunnare än vad jag mindes dig men det är faktiskt du =D



Tack Jessica för att du tog denna bilden!

Tårarna rann och rann och rann.. Helt ofattbart att jag faktiskt fick se dig igen!

Vill gärna tro att du kände igen mig, du var iaf dig själv. Samma ställen som bästa kli-ställe, knutan under ganaschen var kvar, och när jag kliade dig på juvret så lyfte du benet precis som du alltid har gjort.



Och du hade flätor i manen, det måste betyda att du är älskad? =D





Mamma och pappa köpte Maria åt mig när jag var 6 år gammal, hon var då 11år gammal.

Vi sålde henne till bekanta ett par km bort när jag fyllde 12 och hade växt ur henne. När sen även deras dotter hade växt ur henne ville jag köpa tillbaka henne, de valde dock att sälja henne till bekanta till dem när hon var 25år gammal. Här tappade jag bort henne, visste att hon bodde i Mjälahult men efter ett par år trodde jag att hon var död, hon var ju gammal och tiden gick.

Men en dag sprang jag på I nere i affären och hon berättade att Maria inte bara levde utan dessutom var på väg tillbaka till Simlångsdalen. Släkt till dem hade köpt henne till sin lilla 6-åriga dotter. Fick direkt en inbjudan att hälsa på henne men har inte åkt upp. Vet inte varför egentligen..

Så idag var jag och Jessica ute och promenerade hundarna och körde omvägen dit på vägen hem. Fick syn på I på gårdsplanen och stannade, Maria var inte hemma utan på betet men jag fick gärna hälsa på henne. Så vi körde dit.. Och där stod hon, precis vid staketet som om hon hade väntat på mig.. <3


Rätt fräsch för att vara en 31år gammal ponny va? ;)

Maria är född 1980 och fyllde alltså 31år iår! Fantastiskt att få se henne igen, cirkeln känns sluten. Jag vet att hon är trygg och mår bra och att hon blir älskad.. =)


Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-08-17 06:07:45

Nu rinner mina tårar igen ;-) så fint skrivet ;-) å det var så härligt att få vara me å se er två förenas efter så många år :-) även jag fällde en liten tår igår ;-) önskar både dej å Maria all lycka i världen ;-) <3

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-08-18 23:07:02

Oj vilken fräsch 31-åring och så underbart att få återse en gammal älskad vän! ♥ Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela