Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Kvälls-trail!

Publicerad 2011-08-13 23:56:06 i Skunky,




Ikväll fick vi besök av familjen Sager/Samuelsson med deras två hingstar Charlie & Jackpot "Pottan"!


Jag har "lurat i" Lotta att hon och Charlie ska vara med och tävla trail-in-hand på tävlingen i Slöinge den 28 aug så nu skulle vi ha lite demonstration på lite olika hinder. Hade släpat ut ett par av dem i hagen, blev iaf bro, box, grind, koner och presenning.

Skunk var ganska pucko och lite stressad över herrbesöket så hon var inte helt kontaktbar i början ;) Men hon skärpte sig ganska fort! Hade dock bara ute henne en liten stund, lättare att visa utan häst ibland! Tog ut henne igen sen när vi hade tränat färdigt så Ola fick provrida, första gången på en westernutbildad häst =) Var nog lite av en aha-upplevelse, hur lite signal som behövs för att få reaktion. Titta dit du ska så svänger hon ungefär! Men kul att han vågade sig upp och testa =D Alltid roligt att få visa vad det är man sysslar med när det är något man brinner för. Jag tycker ju att westernridningen är hur fränt som helst och försöker alltid frälsa någon ny ;)

Kommentarer

Postat av: Marion

Publicerad 2011-08-16 20:43:55

Låter hur mysigt som helst, jag islandshästade igår, omfrälst igen... Måste nog ha en sån... Kanske blir jag omfrälst igen om jag skulle åka till dig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela