Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Jul och semester

Publicerad 2011-12-30 23:52:29 i Allmänt,

Skunk fick lite oplanerad vila, hennes ink började släppa och sitter lite på trekvart nu så hon får pausa tills den har trillat av helt. Jag hade ju ute Daniel som behandlade med akupunktur och det ser riktigt fint ut!

Det lilla man kan se under den verkar vara hud och inte sår! När jag behandlade med xxterran så blev det jättesår som vätskade och inte ville läka. Får hoppas det här funkar bättre, än så länge verkar det ju lovande =)




 
På julafton red jag ut i skogen på Enya och tog Whopsie med som handhäst för första gången. Men det var såklart inga problem! Enya är ju van att gå som handhäst så hon tyckte det var helt normalt, Whopsie är ju så himla cool att hon inte brydde sig. Hon behöver däremot lära sig att röra på benen och inte gå och maska, men jag la repet ett varv om hornet så fick hon pinna på bäst hon ville eller hänga och släpa i grimskaftet.

Efter ett par försök insåg hon att allt blev enklare och framförallt bekvämare om hon rörde på benen ;)

Så nu ska lill-skrutt motioneras mer såhär så hon får upp lite flås och får ner kalaskulan. Två flugor i en smäll när jag kan motionera två hästar samtidigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela