Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Tillbaka på åkern

Publicerad 2011-07-01 00:08:40 i Allmänt,

Om så bara för en kort stund! Höet är slaget och pressat så nu har jag en liten period när jag kan rida på åkern igen =)

Efter beskedet jag fick förut idag behövde jag rensa huvudet lite, man går och ältar och mår dåligt och är ledsen. Åkte upp till hästarna och parkerade bilen, Skunk fick syn på mig och gnäggade, vände och kom fram till mig i full galopp och tvärnitar framför mig. Tar ett sista steg fram och stoppar mulen i famnen på mig. Underbara, älskade häst!


När vi först hade köpt henne hade jag ingen som helt connection med henne, det var ett tomt skal där och hon släppte inte in mig öht. Hon sprang iväg när jag skulle hämta henne i hagen och tog ingen kontakt självmant öht. Vilken skillnad mot nu! Räcker jag visar min fula nuna på gården så står hon vid grinden och humrar <3


Tog med henne upp på åkern, gick genom kossehagen med kossor utan att bry sig! Red bara ett litet uppvärmningspass med låga krav, hade inte riktigt hjärna nog till några avancerade krumleurer ;) Sen fattade jag galopp och lät henne galoppera uppför backen, först lugnt och fint inkl. en tvärnit för rundbalarna som var nya =P

Andra gången fick hon länga ut sig lite mer och hon var så härlig! En helt perfekt kväll =) Det behövdes. Lite glädje i allt det ledsna..


Inken verkar vara på tillbaka gång, har börjat lossna lite längs kanterna. Ser rätt vidrigt ut! I morgon är det dags för en ny omgång Xxterra igen. Håll tummarna för att den är på väg bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela