Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Enya är på g nu!

Publicerad 2012-03-13 22:26:31 i Enya,

Enya går som en klocka! Lite ifrågasättande emellanåt men hon ger sig direkt när man säjer till henne och hon är riktigt, riktigt fin stundtals.


Åkte för första gången själv med henne i söndags. Till söndagsträningen på Suse och mötte upp Pilla och Panos för lite trailträning! Blev mestadels grinden som vi la fokus på, behöver träna på den som är både skramlig och fast. Hemma har jag ju bara repgrind och det blir inte samma sak. Båda är läskigt på sitt eget vis och det är ju alltid den man inte är van vid som är svårast :)


Och ikväll åkte vi upp till MRK och mötte äne en gång upp Pilla & Panos, dessutom kom Ola och Promise upp också.

Idag fokuserade jag helt på inramning, lydighet och lösgörande. Hon har gått och bitit sig fast lite i tränsbettet så jag provade hennes stång. Första passet hemma! Jag rider helt klart bättre på stången, vet inte varför man jag blir så lätt lite stum i handen på tränsbettet, har mycket lättare att vara lös i handen på stången.


Men iaf, tillbaka till Enya! Hon har fått en Bob Avila stång med tungfrihet.. Och äntligen: JA tack sa lilla E och sög tag i bettet!! Första bettet hon har direkt gillat och velat ha i munnen. Jag har betten lågt i munnen enligt Ylva Rubins order och hästen får själv plocka upp och suga tag i bettet. Jag tog på Enya det nya och behövde knäppa upp sidostyckena, hon höll kvar bettet i munnen under tiden jag trädde dem innanför grimman. Bra betyg!!


Enyas nya bett, Bob Avila Swivel Mouthpiece Bit! Köpt på Highridge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela