Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Enya the one and only!!

Publicerad 2012-03-27 22:32:13 i Enya,


Lugn och tillfreds kicka!


Tävlingen gick så otroligt bra!
Enya var lite pigg och tittig när vi kom dit, red fram en liten kort stund och bara kollade att styrning, gas och broms funkade. Ville spara så mkt som möjligt på henne vilket visade sig vara ett klokt beslut!


Från Western Ridingen

Första klassen var Western Riding och hon gick så jäkla bra! Jag red med hjälm iom att jag inte visste vad hon skulle tycka om att gå in på banan helt själv. Hade inte behövt vara orolig, hon gick som en dröm och var helt cool hela tiden. Vi vann klassen!!! Gissa om matten var nöjd med sin Snöflinga =D



Bild från Horsemanshipen


Nästa klass var Western Horsemanship, i vilken hon också skötte sig helt strålande. Trots att de andra hästarna i klassen spookade och både skyggade mitt framför henne och gick på bakbenen så fortsatte hon lyssna på mig och travade vidare. TYVÄRR är hennes matte ett jädra klantarsel som inte kan läsa TR så vi blev diskade pga felaktig betsling då jag hade kedjecurb på det tränset. Surt sa räven då vi hade vunnit även denna klassen med 71p annars! Men som tur är så vet inte Enya om att vi diskade oss och hon gjorde ett superjobb och var fantastiskt duktig :)




Pleasure


Pleasuren var där ganska många starter, Enya blev lite spänd precis vid läktaren där folk stod och fotade men i övrigt var hon toppen även här! Det låter som nåt hallelujah moment men hon var verkligen hur stabil som helst! Sen finns det alltid saker att träna på, bland annat folk på läkaren som låter. Här placerade vi oss 4a av kanske 10-12 starter!





I trailen hade vi ett par små bomklonk och så tappade jag grinden med typ 2cm, fick snabbt tag i den igen men det var riktigt retligt. Däremot så räckte det till en klassvinst även här med 65,5p!! Hon var riktigt fin, det var ju bara andra gången hon gick genom den grinden annars har vi bara tränat repgrind. Vändningen i boxen kunde gått bättre, vi hade ett klonk när hon tog ett steg bakåt. Men i övrigt är jag väldigt stolt över hur bra hon haterade det! Hon var dessutom dödstrött iom att det var sista klassen på dagen och det blev lång väntan, velade på om jag skulle stryka och åka hem men valde att rida ändå. Tur var väl det =)


Så vi åkte hem med två blågula rosetter och en röd på 4 starter. Och det var hennes första tävling!! Vad kommer det här att sluta?? Älskade fina lilla Snöflinga!!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-03-29 08:38:50

Grattis till superfina resultat med din vackraste Snöflinga:)!

Postat av: Emily

Publicerad 2012-04-09 23:00:25

Nu kan jag ÄNTLIGEN kommentera med telefonen!!



Ni är ju bara BÄST! Det har jag ju vetat hela tiden, men nu är det officiellt. Är så glad för din skull gumman, heja heja heja!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela