Team LS

Om livet med tre härliga individer!

Long time no see!

Publicerad 2013-01-18 23:49:32 i Allmänt,

 
Skunk har nu blivit opererad två gången för sin ink, tyvärr verkar de inte ha lyckats få bort den så nu håller vi på med ännu en alternativ behandling. Denna gång duttar vi på Lotagen 2 gånger om dagen och har hållt på med det en vecka lite drygt. Än så länge kan jag inte säga om det hjälper eller inte..
 
I övrigt får Skunk i alla fall äntligen ridas så jag håller på att smyga igång lite lätt, filmen här ovanför är på bägge hästarna från när jag var uppe i mellandagarna hos Peter och tränade. Ringrostig pilot, en häst som har vilat i lite drygt 5 månader och en Enya som jag har låtit komma undan med allt för mycket var väl inte de bästa förutsättningarna.. Men de där träningarna för Peter är ju lite av lösningen på alla världens problem, haha! Så efter en liten stund kom jag tillbaka in i gamla gängor och så fort jag började rida blev Skunk sig själv igen, Enya fick vi har lite kvartsamtal med men även hon föll till föga och jobbade på riktigt fint på STÅNG! framåt slutet. Vi ska jobba mer med att få loss henne från skänkeln, jag har låtit henne gå och strunta i den och hon har blivit lite för kaxig. Jag är på tok för mesig med henne när hon gör sådär!! Bättring!!
 
 
 
Men lite bus i snön har vi allt hunnit med ;) Och jag vet, ingenhjälm men det var ett undantag för fotograferingen! Rider annars alltid med hjälm vilket ni som känner mig också vet!
 
 
Vi har provat tolka på skidor efter Enya också, var såklart inga problem men hon var lite fundersam i början. Den första biten ledde mamma henne och jag hade snabbkopplingarna utlösningslinor i handen. Men hon var stencool så vi gav oss iväg ut i skogen, både i skritt och trav. Trots att Kim råkade köra på en sten med skidorna och vurpade så var hon cool! Duktig kicka =)
 
 

Kommentarer

Postat av: Emily

Publicerad 2013-01-20 22:48:53

Jippi! Du är tillbaka! Jag får kolla film senare, gick inte i mobilen. Vilka superfina kort!!!!!

Svar: Tack, mamsen som har varit fotograf :)
Team LS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela